POLITIK

KERAJAAN PERPADUAN MAMPU MENANG PRK SG BAKAP - AHMAD ZAHID

02/07/2024 11:25 PM

NIBONG TEBAL, 2 Julai (Bernama) -- Kerajaan Perpaduan mampu memperoleh kemenangan pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Bakap Sabtu ini, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Pengerusi Barisan Nasional (BN) itu berkata keyakinan tersebut adalah bersandarkan kepada gerak kerja kempen jentera BN dan UMNO yang telah melaksanakan kaedah tertentu untuk mendekati sekali gus menarik sokongan pengundi muda kepada calon Kerajaan Perpaduan Dr Joohari Ariffin.

Beliau berkata jentera pilihan raya parti itu turut memberi tumpuan terhadap 5,105 ahli UMNO yang merupakan pengundi di DUN Sungai Bakap sejak pengisytiharan calon yang bertanding pada 22 Jun lepas.

“Untuk anak-anak muda, telah ada program tertentu yang kita laksanakan. Mereka mungkin bersentimen sebaliknya tetapi apabila pendekatan dilakukan dengan kaedah terbaik dan sesuai dengan cita rasa mereka, saya fikir akhirnya pada hari pengundian, mereka akan mengundi Dr Joohari Ariffin iaitu calon daripada Kerajaan Perpaduan.

"Kita akan menang, insya-Allah,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan prapelancaran Pra Tahfiz Tabika Jabatan Kemajuan Masyarakat Negeri Pulau Pinang di Dewan Perda-Tech, Bukit Panchor di sini hari ini.

Justeru itu, Ahmad Zahid meminta pengundi Sungai Bakap memberikan sokongan dan dukungan kepada calon Pakatan Harapan untuk kesinambungan perkhidmatan yang diberikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Acheh Rashidi Zinol.

“Saya harap ibu bapa dapat istiqamah bersama-sama dengan saya dan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dilahirkan di Sungai Bakap ini untuk terus menjadi pemimpin kita bagi pembangunan di Sungai Bakap, Nibong Tebal dan insya-Allah, di seluruh Pulau Pinang dengan bertambahnya seorang lagi ADUN daripada Kerajaan Perpaduan,” katanya.

PRK DUN Sungai Bakap Sabtu ini menyaksikan Joohari dicabar Naib Yang Dipertua PAS Nibong Tebal Abidin Ismail mewakili Perikatan Nasional (PN) dalam pertembungan satu lawan satu yang diadakan susulan kematian penyandangnya, Nor Zamri Latiff pada 24 Mei akibat keradangan dalam perut.

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan