SALURAN PAIP EIG PEARL MELENGKAPKAN ~$11 BILION PROGRAM PEMBIAYAAN SEMULA HUTANG KANAN

03/07/2024 11:00 AM

LUXEMBOURG, 3 Julai (Bernama) -- EIG Pearl Holdings S.à r.l., syarikat induk yang dibentuk dan diuruskan oleh EIG, pelabur institusi terkemuka dalam sektor tenaga dan infrastruktur global, pada hari ini mengumumkan penyempurnaan program pembiayaan semula hutang kanan sebanyak ~$11.2 bilion dengan hasil digunakan untuk membayar balik jumlah yang diambil di bawah kemudahan hutang pengambilalihan yang digunakan bagi membiayai pengambilalihan kepentingan 49% dalam Syarikat Aramco Oil Pipelines (“AOPC”) pada bulan Jun 2021.

Struktur modal pro forma EIG Pearl Holdings S.à r.l. termasuk ~$11.2 bilion kemudahan bon awam bercagar dan hutang swasta kanan dengan baki hayat purata terwajar ~16 tahun dan ~$1.9 bilion ekuiti biasa yang dilaburkan pada bulan Jun 2021 bagi membiayai sebahagian daripada pengambilalihan awal.

Untuk teks penuh, klik di sini


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan