SUKAN > BERITA

MISI PERBAIKI PENCAPAIAN EDISI LEPAS, SELANGOR SASAR 15 PINGAT EMAS

22/09/2024 01:07 PM

KUCHING, 22 Sept (Bernama) -- Skuad renang Selangor mahu memperbaiki pencapaian di Para Sukan Malaysia (Para SUKMA) edisi lepas di ibu kota yang menyaksikan pasukan itu memperoleh 14 pingat emas dalam sukan renang. 

Pengurus pasukan renang Selangor Intan Diana Mohd Baki berkata bagi edisi di Bumi Kenyalang ini, skuadnya disasarkan untuk membawa pulang 15 pingat emas selepas membariskan 11 muka baharu daripada 16 atlet yang akan membawa cabaran di temasya sukan dwitahunan itu. 

“Tapi sesi klasifikasi hari ini terdapat beberapa perubahan bagi kategori atlet kami yang akan bertanding dan melihat kepada pencabar, saya yakin mereka masih boleh bawa pulang pingat emas itu.

“Yang penting mereka buat prestasi peribadi terbaik dan saya tidak mahu mereka tertekan, persediaan pun sudah dibuat sehabis baik, kita dah buat kem dan latihan intensif serta ada program khas,” katanya kepada Bernama pada sesi klasifikasi atlet para renang di Pusat Akuatik Pandalela Rinong di sini hari ini. 

Dalam pada itu, Intan berkata terdapat empat acara tidak dipertandingkan yang disifatkan ‘merugikan’ pasukan renang Selangor kerana ia merupakan acara lubuk pingat emas buat negeri itu. 

Beliau berkata apatah lagi Sarawak yang dijangka menurunkan ramai atlet beraksi di laman mereka sendiri turut bakal menyukarkan pasukannya untuk menggapai misi di temasya sukan berprestij itu. 

-- BERNAMA

 

 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan