DRY RUN // KOLMAR BNH MENAMBAHKAN DAYA SAING GLOBAL DENGAN DWI-KEFUNGSIAN HEMOHIM

01/07/2024 05:35 PM

 

SEOUL, Korea Selatan, 24 Jun (Bernama) -- Kolmar BNH (KOSDAQ: 200130), syarikat Pembuatan Pembangunan Asal terkemuka (ODM) untuk makanan fungsi kesihatan, mengukuhkan kedudukan pasarannya dengan memperoleh pensijilan untuk kefungsian tambahan HemoHIM, makanan tambahan kesihatan Korea yang terkenal.

Syarikat memperoleh kelulusan daripada Kementerian Keselamatan Makanan dan Ubat untuk fungsi penambahbaikan keletihan bagi HemoHIM, kompleks ekstrak angelica gigas, dsb., yang diperoleh daripada angelica gigas dan komponen lain pada tahun 2023. Pencapaian ini dibuat enam tahun selepas pelancaran Projek Pembangunan Teknologi Mapan HemoHIM. Hasilnya, HemoHIM muncul dalam pasaran sebagai produk kesihatan dwi-kefungsian yang direka bentuk untuk menggalakkan fungsi imun dan mengurangkan keletihan.

HemoHIM, yang dibangunkan oleh Kolmar BNH pada tahun 2006, merupakan makanan tambahan penggalak imun pertama negara yang diluluskan secara individu, dirumus menggunakan bahan semula jadi asli seperti angelica gigas, cnidium officinale dan paeonia japonica. Diedarkan oleh Atomy, ia kini satu kejayaan global, yang dieksport ke lebih 20 buah negara dan menjanakan lebih KRW 2 trilion jualan dengan eksport melebihi $200 juta. Ia kekal sebagai penggalak imun terlaris di Korea lebih daripada sedekad.

Kolmar BNH mengesahkan fungsi penambahbaikan keletihan HemoHIM melalui percubaan klinikal (percubaan manusia) dan percubaan bukan klinikal (ujian sel) yang menyeluruh. Dalam percubaan yang melibatkan orang dewasa berumur 30 hingga 59 tahun yang mengalami keletihan, peningkatan yang ketara telah diperhatikan dalam ukuran keletihan, termasuk Skala Keterukan Keletihan (FSS) dan Inventori Keletihan Berbilang Dimensi (MFI), selepas pengambilan HemoHIM, kompleks ekstrak angelica gigas, dsb. Dapatan ini telah diterbitkan dalam Phytomedicine Plus, sebuah jurnal antarabangsa khusus untuk perubatan semula jadi, dengan paten didaftarkan di Korea dan Rusia.

Meneruskan komitmennya untuk menginovasi selepas pelancaran HemoHIM, Kolmar BNH memperuntukkan lebih 2% jualan tahunannya untuk R&D. Pelaburan ini bertujuan untuk meningkatkan kefungsian produk dan mengukuhkan kelebihan persaingan.

HemoHIM G, yang menyasarkan pasaran global, merupakan salah satu hasil dedikasi sedemikian untuk R&D. Dilancarkan di Taiwan pada bulan lepas, HemoHIM G ialah produk baharu untuk eksport yang telah membuat pelarasan yang teliti kepada perkadaran bahan mentah dan ramuannya untuk mematuhi peraturan makanan antarabangsa. Ramuan utamanya seperti Angelica sinensis, Ligusticum chuanxiong dan Paeonia lactiflora, melalui prosedur penyumberan yang rapi dan kawalan kualiti yang ketat. Profil rasa dan aroma telah disesuaikan dengan pilihan pengguna global. Selanjutnya, keselamatannya telah diperakui dalam jurnal akademik berprestij “Toxicological Research”, ditauliahkan oleh tahap SCIE.

Pegawai Kolmar BNH berkata, "Melalui usaha penyelidikan dan pembangunan tanpa henti, Kolmar BNH telah meningkatkan daya saing HemoHIM. Kami mempunyai dedikasi untuk mempromosikan makanan kefungsian kesihatan-K secara global melalui inovasi berterusan dalam HemoHIM."

Teks bahasa sumber asal pengumuman ini adalah versi rasmi yang sahih. Terjemahan yang disediakan hanya sebagai penyesuaian sahaja, dan hendaklah di silang-rujuk dengan teks bahasa sumber, yang satu-satunya versi teks dengan kesan undang-undang.

Hubungi
Kolmar BNH
Jang Woo Lee
jay.lee@kolmar.co.kr


Sumber: Kolmar BNH

--BERNAMA

For full news, click here


BERNAMA provides up-to-date authentic and comprehensive news and information which are disseminated via BERNAMA Wires; www.bernama.com; BERNAMA TV on Astro 502, unifi TV 631 and MYTV 121 IFLIX channels and BERNAMA Radio on FM93.9 (Klang Valley), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) and FM100.9 (Kuching) frequencies.

Follow us on social media :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Disclaimer   • Privacy Policy   • Security Policy