AM > BERITA

PRK Mahkota: Teo Rayu Pengundi Keluar Tunai Kewajipan

23/09/2024 03:12 PM

KLUANG, 23 Sept (Bernama) -- Ketua Wanita DAP Teo Nie Ching merayu semua pengundi berdaftar Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Mahkota agar keluar menunaikan tanggungjawab pada 28 Sept ini. 

Teo yang juga Timbalan Menteri Komunikasi berkata ini kerana PRK itu walaupun dilihat lebih memihak kepada Barisan Nasional (BN) setakat ini, namun ia tidak boleh diambil ringan. 

"Saya tidak akan ambil mudah walaupun (calon) mantap jadi saya fikir ini suatu keputusan 50-50. Oleh sebab itu kita perlu minta semua khususnya pengundi luar balik dan buat pilihan yang bijak. 

"Bagi saya, perlu untuk mendapatkan sokongan semua lapisan masyarakat," katanya kepada pemberita selepas melawat pusat media PRK itu di Pusat Sebaran Maklumat Nasional (NADI) di Taman Ilham di sini hari ini. 

Sehubungan itu, Teo berkata mereka akan terus menggiatkan usaha menyantuni pengundi bagi menjelaskan hala tuju kerajaan Persekutuan dan negeri yang banyak melaksanakan pelbagai program dan inisiatif untuk manfaat rakyat. 

PRK DUN Mahkota menyaksikan pertembungan antara calon BN Syed Hussien Syed Abdullah dan Perikatan Nasional (PN) Mohamad Haizan Jaafar. 

PRK itu diadakan susulan kematian penyandangnya Datuk Sharifah Azizah Syed Zain, 63, pada 2 Ogos lepas. 

-- BERNAMA 


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan