WILAYAH - SARAWAK > BERITA

EPB GROUP BELI TANAH BERNILAI RM22.49 JUTA

23/09/2024 10:22 PM

KUALA LUMPUR, 23 Sept (Bernama) -- Anak syarikat EPB Group Bhd, Easy Pack Machinery Sdn Bhd telah memeterai perjanjian jual beli dengan Penang Development Corporation untuk pengambilan tanah perindustrian yang terletak di Plot P23B, Penang Science Park North. 

Dalam satu kenyataan hari ini, EPB berkata pengambilalihan itu membabitkan jumlah pertimbangan pembelian sebanyak RM22.49 juta

Cadangan pengambilalihan tersebut akan memudahkan pembinaan kilang baharu, pejabat korporat, gudang serta bilik pameran, meningkatkan pengembangan penawaran robotik EPB, kapasiti pengeluaran dan keupayaan untuk memenuhi permintaan yang semakin meningkat bagi penyelesaian pemprosesan makanan serta mesin pembungkusan.

Pembinaan kilang dan pejabat baharu itu dijangka siap pada separuh kedua 2027.

"Dengan menyepadukan pejabat korporat, kilang dan gudang baharu kami ke dalam satu lokasi, kami menunjukkan tahap kecekapan operasi baharu," kata Timbalan Pengarah Urusan EPB Group, Liew Meng Hooi.

Langkah ini akan menyelaraskan proses kumpulan, meningkatkan pengeluaran, serta mengukuhkan lagi keupayaannya untuk memenuhi permintaan pelanggan yang semakin meningkat dalam industri mesin pemprosesan dan pembungkusan makanan.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan