JENAYAH & MAHKAMAH

Penganggur Miliki 46 Rekod Lampau Ditahan Kes Curi Komponen Lori

20/09/2024 08:31 AM

NIBONG TEBAL, 20 Sept (Bernama) -- Seorang penganggur dengan 46 rekod jenayah ditahan Polis Daerah Seberang Perai Selatan (SPS) kerana disyaki terlibat dalam kes kecurian komponen lori di Simpang Ampat.

Ketua Polis Daerah SPS Supt Chong Boo Khim berkata suspek berusia 47 tahun itu ditahan dalam operasi khas pada Rabu, susulan laporan kecurian komponen lori di kawasan tersebut.

"Suspek mengaku terlibat bersama dua rakan yang masih bebas, dan usaha mengesan mereka sedang giat dijalankan," katanya dalam kenyataan malam tadi.

Chong berkata dalam serbuan itu, polis turut merampas sebuah van yang dilaporkan dicuri di Bukit Tengah. Suspek kini direman empat hari hingga Ahad untuk siasatan di bawah Seksyen 379A Kanun Keseksaan.

-- BERNAMA


BERNAMA menyediakan informasi dan berita terkini yang sahih dan komprehensif yang disebarkan melalui Wires BERNAMA; www.bernama.com; BERNAMA TV di saluran Astro 502, unifi TV 631 dan MYTV 121 dan Radio BERNAMA di frekuensi FM93.9 (Lembah Klang), FM107.5 (Johor Bahru), FM107.9 (Kota Kinabalu) dan FM100.9 (Kuching).

Ikuti kami di media sosial :
Facebook : @bernamaofficial, @bernamatv, @bernamaradio
Twitter : @bernama.com, @BernamaTV, @bernamaradio
Instagram : @bernamaofficial, @bernamatvofficial, @bernamaradioofficial
TikTok : @bernamaofficial

© 2024 BERNAMA   • Penafian   • Dasar Privasi   • Dasar Keselamatan